Přesné znění žádosti (dotazu)
Dobrý den, zdvořile se na Vás obracím s dotazy:
1. V specifikaci plnění je velmi obecně definováno, co se bude od poskytovatele požadovat. Některé požadavky nejsou přímo spojeny s Excelem a vyžaduje to znalost dalších programovacích jazyků, což se musí promítnout do ceny. V rámci dodržení zásady transparentnosti Vás žádám o zveřejnění ukázky konkrétních požadavků na realizaci.
2. Zadávání požadavků bude probíhat v osobní rovině, či pomoci vzdáleného spojení (video nebo tele konference apod.)? Pokud více způsoby, prosím uveďte předpokládané rozložení. Článek 2.2 smlouvy definuje vzájemnou komunikaci, leč z praxe víme, že telefonické, či osobní jednání je výrazně lepší než psaná komunikace, která je pak jen psaným důkazem slovně dohodnutého.
3. Dle článku 3.2 smlouva bude místo plnění v sídle objednatele. Tzn. i zde bude muset probíhat programování požadavků?
4. Jak se bude postupovat pokud se zadavatel a objednatel dle článku 2.5 smlouvy nedohodnou na termínu splnění požadavku?
5. Jakým způsobem bude probíhat samotné plnění zakázky? Modelová situace: Zadavatel řekne, co potřebuje, poskytovatel to nacení a dojde k realizaci? Nebo zde bude probíhat o jednotlivých plnění licitace o ceně? Případně jak?
6. V jaké míře předpokládáte plnění dalších služeb typu školení, drobné programátorské práce apod. Opět nutno znát kvůli stanovení ceny.
7. Co znamená „praktická aplikace jazyka XML“?
8. V jaké verzi MS EXCEL bude pracováno. Uvádíte práci s Excel (xls), tj. předpokládáte práci s Office 2003 a starším? V jaké verzi MS Excel bude s dokumenty pracováno? Makra zpracovaná pro verzi 2003 nemusí být plně kompatibilní s novějšími verzemi.
9. Ve specifikaci předmětu plnění uvádíte slovní spojení „zejména“, které evokují další požadavky zde nezmíněné. V rámci dodržení zásady transparentnosti a rovného zacházení Vás žádám o specifikaci požadavků zde neuvedených, které nejsou obsaženy v množině „zejména“.
Odpověď
1. Další programovací jazyky jsou uvedeny pro úplnost a není potřeba je znát.
Hlavní činností je poskytování podpory při zpracování dat ve formátu XLS. Jedná se zejména o služby následujícího typu: analýzy, konzultace, servisní zásahy, drobné programátorské práce a školení. Jedná se primárně o zpracování souborů XLS obsahující pokročilou funkcionalitu (makra, apod.). Podporu uživatelů při problémech s vyplňováním a zasíláním souborů.
Jako příklad uvádíme vytvoření nového formuláře Zprávy o investicích, jehož prostřednictvím provozovatelé vykazují, kolik vynaložili prostředků na jednotlivé investice v uplynulém roce. Formulář musí umožňovat zadání různých typů údajů podle metodického pokynu vydaného MŽP. Současná Zpráva o investicích (kterou je třeba nahradit) je zveřejněná zde : http://www.mzp.cz/cz/investice_povolenek_vyroba_eletriny_2016 .
2. Zadání bude probíhat dle článku 2.2 smlouvy - preferujeme elektronicky (e-mailem). V případě upřesnění konkrétního zadání je možné komunikovat telefonicky, popřípadě osobně.
3. Článek 3.2 umožňuje po dohodě místo plnění rozšířit. Předpokládáme, že práce mohou probíhat vzdáleně a předání bude v sídle objednatele (popř. elektronicky).
4. Vzhledem k různorodým a různě časově náročným úkolům nelze stanovit pevnou lhůtu na splnění požadavku. Z tohoto důvodu je na poskytovateli, aby navrhnul reálný termín splnění požadavku. Je otázka jednání a kompromisu, aby termín vyhovoval oběma stranám.
5. Dle smlouvy bude stanovena pevná hodinová sazba. Poskytovatel odhadne časový rozsah každého dílčího požadavku, což určí cenu, a navrhne termín splnění požadavku. Po odsouhlasení tohoto návrhu dojde k realizaci. Toto se bude opakovat dokud nebude vyčerpána částka 199 tis. Kč bez DPH.
6. Bohužel tuto informaci neznáme dopředu. Bude závislé na konkrétní situaci. Předpokládáme, že hlavní činností bude zpracování formulářů a dat.
Pod pojmem školení si představujeme spíše vysvětlení k dodávaným službám - obeznámení objednatele s vytvořenými nástroji a zacházení s nimi.
7. Konzultace ohledně možností využití jazyka XML v systémech ve státní správě, např. http://ec.europa.eu/clima/policies/ets/monitoring/docs/overview_eu_ets_reporting_language_en.pdf, a případné odborné konzultace při projednávání souvisejících legislativních předpisů a implementaci systému v ČR.
8. Všechny formuláře, se kterými pracujeme v období 2013-2020, a které vytvořila Evropská komise, jsou ještě v MS Office 2003 (mají formát XLS). Ale pisatel se může sám přesvědčit, protože jsou zveřejněny zde:
http://www.mzp.cz/cz/rocni_plan_pro_monitorovani_emisi
http://www.mzp.cz/cz/rocni_vykazy_emisi
http://www.mzp.cz/cz/overovaci_zprava
http://www.mzp.cz/cz/vykaz_o_zlepseni
To jsou v podstatě všechny základní dokumenty, z nichž extrahujeme data.
9. Jedná se o služby, které jakýmkoliv způsobem souvisí s produktem Microsoft Excell a zpracováním dat a informací uložených v tomto formátu.